niedziela, 4 lutego 2018

TL-ULTRALIGHT

TL-96 Star------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ TL-96 Star to dwumiejscowy samolot ultralekki produkowany przez czeską firmę TL-Ultralight. TL-96 Star to konstrukcja kompozytowa, na której budowę składa się całkowicie włókno węglowe. Samolot posiada stałe, trójkołowe podwozie ze skręcanym na ziemi kółkiem przednim, oraz wyposażone w hamulce hydrauliczne koła podwozia głównego. W kabinie z owiewką otwieraną do przodu, znajdują się dwa, wyposażone w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa fotele, umieszczone obok siebie. Przed każdym drążek sterowy i para orczyków. Za fotelami umiejscowiony jest bagażnik, w którym mieści się maksymalnie do 8 kg bagażu. Integralny zbiornik paliwa umieszczony w przedniej części kadłuba ma pojemność 70 litrów. Samolot może zostać wyposażony opcjonalnie w balistyczny system ratunkowy. Dane techniczne: Liczba miejsc: 2 Zespół napędowy: Rotax 912 (80KM), 912S (100KM), 914 (120KM) Rozpiętość: 9,2 m; długość: 6,5 m; wysokość: 2,15 m Masa własna: 298 kg; maksymalna masa startowa bez/z systemem ratunkowym: 450 kg/475 kg Ilość paliwa: 70 l Osiągi Prędkość maksymalna, Vmax: 220-255 km/h Prędkość nieprzekraczalna, Vne: 275 km/h Prędkość podróżna, Vc: 180-220 km/h Prędkości minimalne, VsO/Vs1: 62/80 km/h Prędkość wznoszenia: 6 m/s Samolot TL-2000 Sting to ultralekki, dwumiejscowy dolnopłat z trzypunktowym podwoziem z kółkiem przednim. Istnieją dwa warianty tego samolotu - z podwoziem stałym oraz chowanym. Kadłub wykonany z laminatu, w niektórych partiach w technologii przekładkowej "sandwich". Skrzydło o obrysie trapezowym, klapy oraz lotki wykonane w całości z kompozytów. Usterzenie w układzie klasycznym. Ster wysokośći wyposażony w klapkę wyważającą. Zdwojone sterownice. Lotki, klapy oraz płytowy ster wysokości napędzane popychaczowo. Ster kierunku napędzany za pomocą cięgien. Podwozie stałe lub chowane. Golenie główne wykonane jako kompozytowe sprężyny z laminatu. Koła podwozia głównego wyposażone w hydrauliczne hamulce tarczowe. Zbiornik paliwa o pojemności 69 litrów znajduje się w przedniej części kadłuba. Samolot może być wyposażony w silnik Rotax 912 UL o mocy 80 KM, Rotax 912 ULS o mocy 100 KM lub Rotax 914 o mocy 115 KM.----------- TL - 2000 STING S4 - wersja z podwoziem stałym
TL - 2000 STING RG - wersja z elektrycznie chowanym podwoziem------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------- TL - 3000 Sirius--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sirius to górnopłat wykonany z włókna węglowego, budową przypominający model TL-2000 Sting. Samolot został wyposażony w trójkołowe podwozie zamontowane na kadłubie. W roku 2007 firma TL-Ultralight przedstawiła prototyp ultralekkiego samolotu Sirius. Do 2010 roku model TL-3000 Sirius nie był gotowy do seryjnej produkcji. Firma opracowała i wyprodukowała pakiet, po zainstalowaniu którego samolot ladowac moze na akwenach wodnych. Silnik : 1 × Rotax 912ULS o mocy 79,9 KM (59,6 kW).------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------TL-STREAM---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W zamyśle cykl wpisów dotyczących poszczególnych modeli samolotów ma być formą usystematyzowania moich "zdobyczy" fotograficznych, więc nie jest prezentacją wszystkich produkowanych wersji przez producenta a jedynie tych wersji które miałem przyjemność osobiście sfotografować. W przyszłości wpis będzie aktualizowany. Wszelkie komentarze i uwagi mile widziane :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz